Monday, April 25, 2011

ucapan TERIMA KASIH~~

ok hari nie saya nk ckp skit.. TAU X TERIMA KASIH TU APE??!!! haaa saya ade blaja kat KEM PLKN ape itu terima kasih!!! yeay!! murid-murid dgr cikgu berceloteh ok!!!! tumpukan perhatian!!

ERTI terima kasih!!

ucapan terima kasih merupakan satu lafaz penghargaan untuk sumbangan atau kebaikan yg dilakukan seseorg kepada org lain!. melafazkan ucapan terima kasih kepada seseorang memberi atau menyumbang sangat besar ertinya! ucapan terima kasih memberi kesan positif dan amat mendalam , yang dapat menyentuh dan membuka  hati seseorang sehingga dapat merapatkan hubungan sesama insan. seseorang yang menerima tanda penghargaan itu akan berasa sangat dihargai. malah orang sentiasa berada dalam keadaan berterima kasih akan sentiasa membuahkan senyuman dan ketenangan..


haaa!!!!! saya nampak ada yang tidur!!! ok murid-murid! kita exercise ok! ikut cikgu sama-sama oke!!

ok da ready untuk dengar cikgu celoteh!! :) :) :) :)

mengapa SANGAT SUKAR untuk kebanyakan orang MENGUCAPKAN TERIMA KASIH?!!
mengapa SANGAT BERAT untuk kebanyakan orang meluahkan penghargann??!!
adakah kerana MALU atau EGO?! adakah sikap itu penting dalam kehidupan?!





shhhh senyap ye murid-murid!! heee

oke..kesukaran mengucapkan terima kasih akan memberikan kesan yang negatif kepada hubungan sesama insan. orang yang tidak tahu menghargai seumpama orang yang tidak bersyukur dengan apa yang dimiliki.

oke saya penat berceloteh.. lagipun bukan korg nk bce panjang-panjang! actually nie aku ambik dari keratan buku PLKN!! heee

ingat ye.. x salah kite mengucapkan terima kasih kat seseorang kan???! suatu hari nnt baru kite tahu betapa erti nye TERIMA KASIH!!

ok daaaa~~ sayang korang!!


p/s : i love you

No comments:

Post a Comment