Tuesday, March 29, 2011

PLKN punye story-mory! (:

Hello..hello..hello..long time no see. Ceh ceh ye ye je!! Haa ok skang nak berceloteh skit pasal PLKN! Taw x pe PLKN tue? PROGRAM LATIHAN KHIDMAT NEGARA! Or in org putehnye  bahasa NATIONAL SERVICE!.. k tersebut la kisah…….. plkn



(ketika di dewan MPS. Pelatih2 PLKN mendaftar kan diri di meja2 urusetia)

Me : mama cepat skit. Adik da lambat nie. Nnt tertinggal bas plak.
Mama: eyh kaw nie. Org lain x nk pegi. Dia beria-ria nk cepat.           Sekeh gak kepala budak nie.
Me: ala nnt je la mama berleter. Adik nk g daftar! 

(dengan semangat nyer aku g kt meja.)

Me : esyh panjang nye la barisan: btol ke nie!
Pika: eyh hye. Awak kan yg dkt hospital ari tu? Ingat saya lagi?
Me: ouh a’ah la. Kite bwat medical checkup sama2 kan. ( ceh bajet peramah plak :P) haa nama saya adila! ( bapak skema je!)
Pika: ouh saya syafiqah. Pggl je PYKA!
(insan pertama yg aku knal!)

( di meja urusetia)

Urusetia:  sila bg ic nk surat2 yg diminta.
Me: nah nie.
Urusetia: ok bas awak num BHM 2020. Jgn salah bas ye. Bce betol2. Nnt salah bas menyusah kan org plak nk cri!
Me: (eyh minah nie! Die ingat aku nie bdk tadika key g x taw bce!! Huh!) ye la puan!
Urusetia: saya blum kawin lagi. Pggl CIK ye!
Me:  baek la CIK! ( hari petama je da nk gado! Harap2 la pompuan nie bkn jage kem aku! ) hahaha .!

(jumpa mama n ayah)

Me: ayah mama! Adik da daftar. Num bas BHM 2020!. Jom angkat brg! ( excited plak!)
Mama: haa kaw x nk cri anis ke? Ouh a’ah la.
( terserempak ngan anis n atikah!)
Me: hei korang!!! Huaaaa.. bla bla bla bla bla bla..
Anis n tikah: bla bla bla bla .
( ok da nk naek bas da nie)
Nabila : ade org kat sebelah?
Me : ouh x de. Duduk la!. Heee ( muke bajet peramah)

(sesi perkenalan bermula)

Bas pun da nk gerak! Bubye mama bubye ayah! Huaaa sedih plak! L
Setelah lima jam berada di atas bas dalam pejalanan ke KEM PLKN KG HIJRAH PENOR…… akhirnya sampai. ALHAMDULILLAH!

sambung kisah ini.............

No comments:

Post a Comment